atuTMBetretallen

Usuàries i treballadores unint-nos en la lluita

Comunicat Secció Sindical CGT Metro BCN sobre la pujada de tarifes al Metro de Barcelona

arton9922-c895fLA PUJADA DE TARIFES AL METRO DE BARCELONA

Mentre l’IPC puja un 0,8% , la T -10 puja un 5,1%

Durant els últims anys , cada vegada que es produeix un brutal augment de tarifes del transport públic , la CGT del Metro de Barcelona ha fet pública la seva postura al respecte . Hem emès diversos comunicats de premsa, hem transmès la nostra repulsa als màxims dirigents polítics d’aquesta empresa, i tenim la sospita fundada que no ha servit absolutament per a res .

Per aquest motiu, hem decidit dirigir-nos als directament afectats per aquesta mesura, els usuaris, per explicar molt breument què està passant amb la gestió del transport públic en general, i la de Metro de Barcelona en particular .

LES DADES

Com ja són de sobres coneguts, no ens estendrem massa . El títol més usat, la T -10, puja un 5,1%. El bitllet senzill puja un 7,5% fins als 2’15 € , preu que , ja el 2013 , volem recordar que estava per sobre del seu equivalent en ciutats com París, Roma o Madrid ( on per cert, aquest any, no pugen les tarifes ) .

PER QUÈ PUGEN LES TARIFES ?

Bàsicament, perquè així ho han decidit els polítics integrants d’entitats com l’ATM, segons declara l’alcalde Trias a nombrosos mitjans, es veuen obligats a fer-ho pel fet que s’han reduït les aportacions de l’administració central; s’haurà oblidat comentar, suposem, que també s’han reduït les aportacions del Govern de la Generalitat.

En altres mitjans, responsables d’aquestes entitats argumenten que el motiu de la pujada és l’elevat endeutament de les empreses de transport públic. Potser també s’han oblidat comentar que són ells mateixos els qui decideixen com s’ha de endeutar cadascun.

QUINA ÉS LA NOSTRA POSTURA ?

La CGT de Metro entén que el transport públic és un dret i no una mercaderia. Per tant, seguirem lluitant contra els abusos tarifaris a la ciutadania. El transport públic ha de ser una eina social i no una eina més de recaptació en mans de polítics.

Aquesta sèrie d’abusos tarifaris, que es vénen repetint durant els últims anys, està emmarcada en un context general d’empobriment i abús sobre la classe treballadora. En aquest aspecte, elevar repetidament el preu del transport públic és una més, d’entre una llarguíssima llista, de les mesures destinades a recaptar a força d’empobrir als més desfavorits, aquells que no tenen altre mitjà de transport privat alternatiu.

I AQUESTS DINERS DE MÉS … A ON ANIRAN DESTINATS?

Malauradament, no podem contestar aquesta pregunta. En tot cas, sí que estem capacitats per garantir a on NO ANIRAN aquests diners:

- No anirà a millorar el servei. En els últims mesos s’han reduït el nombre de trens que presten servei, augmentant així el temps d’espera .

- No anirà a millorar el salari del personal de conveni, que portarà ja 4 anys amb el salari congelat.

- No anirà a contractar més personal per atendre els usuaris. En els últims mesos l’empresa utilitza qualsevol estratagema per intentar reduir el nombre de treballadors, reduint jornades de treball, no cobrint jubilacions, etc .

- No anirà a la renovació del material amb el qual es presta servei. Ja fa molts mesos que no s’adquireixen unitats de trens i, segons està el panorama, sembla que l’envelliment progressiu, a més del manteniment deficient de les flotes de trens, està més que assumit pels nostres directius .

ON ES PERDEN TANTS DINERS?

Des del nostre punt de vista, aquesta escalada d’endeutament d’una empresa de transport públic, no és més que una mala gestió intencionada dels nostres responsables polítics.

Només cal dir que, si la situació és tal que es veuen obligats a ofegar a la ciutadania amb aquestes pujades, Per què segueix havent-hi gairebé un 10% de la plantilla, amb contractes fora de conveni, les retribucions dels quals segueixen sent una incògnita? Per què seguim sent una empresa superpoblada d’alts directius, vinguts de la política, sense cap coneixement relatiu al transport públic de viatgers? Per què se segueixen
subcontractant treballs a empreses externes que podrien realitzar-se amb personal de Metro sense cap cost afegit?

Creiem que la sostenibilitat del transport públic és possible, però malauradament no interessa.

Sembla que el que interessa és que els serveis públics no funcionin, per la qual cosa cal presentar-lo a la societat com un luxe inassumible per al ciutadà. Ens temem que la mala gestió i el progressiu augment de tarifes astronòmiques facilitarà el que, algun dia, ens presentin la gestió privada del transport com la panacea que solucionarà tots els problemes.

CGT METRO BCN

Notícia treta del web de CGT

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 9 gener 2014 by in manifest - comunicat.

Introdueix la teva adreça d'email per rebre notificacions de nous continguts de la web.

Join 16 other followers

Arxiu

VISITES AL BLOC

%d bloggers like this: