De: Coordinadora Obrera Sindical d’Autobusos de TMB
Des de fa 9 setmanes el moviment STOP PUJADES TRANSPORT PÚBLIC protesta contra l’augment de les tarifes. Aquí el seu manifest:http://stoppujadestransport.blogspot.com.es/p/manifest.html
El seu primer punt per seure a negociar és que els preus dels bitllets tornin a ser els de l’any 2013.
De moment, Santiago Vila -Conseller de territori i sostenibilitat i President de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM)- i Xavier Trias -Alcalde de Barcelona i President de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)- s’han negat en rodó a escoltar aquesta demanda.
De fet, l’ATM ha quantificat la retirada de l’augment del 2014 i la congelació del preu del transport públic d’acord amb les tarifes del 2013 en 25 milions d’euros.
Així consta en aquest vídeo on el representant de l’Associació per la Promoció del Transport Públic explica que els hi van dir l’ATM en la reunió que van tindre: http://www.8tv.cat/8aldia/equip-reporters/transport-public-la-nova-revolta/ (12m:10s)
Llavors són 25 milions els que fan falta a l’ATM. Molt bé.
Llegiu aquesta notícia: Trias: “Cada año la Generalitat debe pagar 300 millones para estaciones por donde no pasan trenes”
En aquesta entrevista l’Alcalde de Barcelona reconeix que el Govern de la Generalitat paga 300 milions d’euros cada any a les concessionàries per unes estacions de la línia 9, que estan acabades en alguns casos, però per on no hi passa cap metro.
Aquest acord amb les concessionàries de la línia 9 va ser realitzat per l’anterior Govern de PSC-ERC-ICV.
Que podria fer el Govern de la Generalitat enfront d’aquesta despesa?
El Govern podria renegociar les condicions de les concessions.
De fet, el Govern podria proposar una moratòria, una quitança o, inclús, el no pagament de la concessió fins que no es facin servir per raons d’interès general.
Per què no fa això el Govern de la Generalitat?
Per que prefereix seguir pagant a les grans empreses constructores que retornar el preu dels bitllets del transport públic a l’any 2013.
És una qüestió de voluntat i prioritat política.
En concret, la seva voluntat i la seva prioritat és la d’afavorir sempre els més rics.
Coordinadora Obrera Sindical d'Autobusos de TMB
El seu primer punt per seure a negociar és que els preus dels bitllets tornin a ser els de l’any 2013.
De moment, Santiago Vila -Conseller de territori i sostenibilitat i President de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM)- i Xavier Trias -Alcalde de Barcelona i President de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)- s’han negat en rodó a escoltar aquesta demanda.
De fet, l’ATM ha quantificat la retirada de l’augment del 2014 i la congelació del preu del transport públic d’acord amb les tarifes del 2013 en 25 milions d’euros.
Així consta en aquest vídeo on el representant de l’Associació per la Promoció del Transport Públic explica que els hi van dir l’ATM en la reunió que van tindre: http://www.8tv.cat/8aldia/equip-reporters/transport-public-la-nova-revolta/ (12m:10s)
View original post 189 more words